Springbreak in Florida

Lieve allemaal,


Afgelopen week zat ik in het heerlijke Florida aangezien we springbreak hadden! Ik had weer een heerlijke week meegemaakt die ik graag met jullie wil delen.


Vrijdagochtend 30 maart vertrokken we om 6 uur ‘s ochtends naar Florida! We deden eigenlijk de hele dag niets anders dan rijden.. We stopten ongeveer elke twee uur of voor benzine, of voor een plaspauze. Rond 11 uur ‘s avonds kwamen we aan in Georgia waar we gingen overnachten in een hotel. De volgende ochtend sliepen we iets in en gingen we weer verder met rijden; we moesten namelijk nog zo’n 5 uur tot onze eindbestemming. Ik denk dat we ongeveer rond 4 uur aankwamen in Bradenton die dag. Die avond deden we het vooral rustig aan, aangezien we uiteindelijk over de autorit zo’n 24 uur hebben gedaan met al het verkeer..
We hadden een huisje gehuurd met Tina’s nicht Jessica (haar broers dochter die vier jaar jonger is dan Tina) en haar vriend Liam. Aangezien zij die avond laat zouden arriveren begonnen wij alvast met ons dorpje te verkennen. We aten bij een heel lekker restaurantje, zagen een prachtige zonsondergang, en we aten heerlijke homemade ice cream!


Maandag 1 april was de eerste volle dag samen in Florida met Liam en Jessica. We begonnen de dag met een heerlijk ontbijtje en aangezien het Pasen was die dag moesten wij, de kinderen, ons afzonderen zodat Tina en Tony plastic paaseieren door het huis konden verstoppen vanwege de ‘easter egg hunt’. Wij kregen ieder twee kleuren die we moesten zoeken, en er waren 24 eieren verstopt. In elk ei zat snoep waardoor we op het einde een heel mandje met snoep hadden. Toen wij klaar waren met zoeken verstopten ze ook een aantal eieren voor Jessica en Liam om te zoeken. Ik vond dit echt zo leuk en gezellig! Heel anders dan hoe wij Pasen vieren thuis. Rond de middag besloten we onze eerste dag te besteden op het strand want het was echt een prachtige dag (eigenlijk was de hele week prachtig met 30 graden, maar af en toe was het wel wat bewolkt wat die dag gelukkig niet zo was). Later die middag liepen we twee miles (3,2 km) over het strand naar het restaurantje om iets te eten. Maar omdat ze geen zin hadden om de volle twee miles weer terug te lopen kon je een ‘monkey bus’ bellen die je vanaf elk punt op het eiland kan ophalen, en die alleen rijd op ‘tips’ (fooi), dus in principe kost het niets. Dat was weer een hele ervaring! Later die avond gingen we boodschappen doen, en verfden we hardgekookte eieren als afsluiting van Pasen.


Dinsdag 2 april begonnen we de dag met een citrus tour. Dit was een heel kleinschalige tour van een citrus farm dichtbij ons huis. Ook hadden ze daar een ‘wildlife rescue’ waar we allemaal enge dieren te zien kregen haha. Stinkdieren, een mega slang, schildpadden, een krokodil en exotische vogels kregen we allemaal te zien wat heel indrukwekkend was. De rest van de middag besloten we rustig te houden, door bij het zwembad van ons huis te zitten. Die avond gingen we heerlijk met elkaar koken wat ontzettend gezellig was, en reden we naar Bradenton Beach. We liepen door de drukke straat die nu verlicht was door alle sfeerlichtjes, we bezochten een pier waar veel mensen aan het vissen waren (waar ik de schrik van m'n leven kreeg aangezien er uit het niets een mega grote dode vis 5 cm voor mijn voeten lag..), en we maakten een wandeling over een heel mooi strand. Dit was echt een mega gezellige en leuke avond waar veel herinneringen zijn gemaakt!


De volgende ochtend stond ik om 6:30 op om de zonsopgang te zien bij de ‘bay’ dichtbij ons huisje. Liam kwam even later ook aangezien hij vaak ging vissen vroeg in de ochtend. Die ochtend besloten we de dag te spenderen door te gaan kajakken op de ‘Manatee River’! Dit was heel gezellig, maar we zijn er wel achter gekomen dat ik hier geen ster in ben haha.. Ook duurde de rit ontzettend lang waardoor al mijn energie uit m’n armen was tegen het einde. Gelukkig zagen we wel nog heel veel schildpadden in het water, en een aantal krokodillen in het wild!! Na het kajakken gingen we uit eten bij een heel gezellig restaurantje. s’ Avonds gingen we gezellig bij ons zwembad zitten, volleybal spelen etc..


4 April reden we naar Sarasota, wat een stad was op een ander eiland. Hier zou namelijk ook een van de mooiste stranden zijn! Hier hebben we een aantal uur op het strand genoten, en vervolgens zijn we rond het middaguur naar St. Armands Circle gelopen. Dit was een soort van het centrum van de stad met allemaal restaurantjes en souvenirwinkeltjes. Wij kwamen uit bij een Colombiaans restaurant waar we echt ontzettend lekker aten!
Donderdag 5 april bezochten we het Robinson Nature Preserve. Hier kwamen we ‘horse shoe crabs’ (eerst alleen dode (de shell bleef dan over en op het strand liggen) maar daarna ook twee levenden in het water!) tegen, zagen we mega grote vissen, en heb ik mijn eerste slang in het wild gezien! Op het moment dat we de levende horse shoe crabs (ik weet niet precies wat de vertaling hiervan is) aan het bewonderen waren, kwam er een slang van ongeveer een meter uit de grote stenen kruipen; schrok van ons; en vloog het water in. Uiteraard voor de mensen die mij enigszins kennen kun je je voorstellen dat ik ongeveer mijn leven in een splitsecond voor m’n ogen voorbij zag flitsen haha. Ik schrok zo ontzettend dat de tranen mij werkelijk in de ogen stonden en ik binnen een seconde 5 meter verderop stond. Mijn gastgezin moest hierom wel heel hard lachen aangezien ik de hele week al liep te zeggen dat ik graag een keer een slang in het wild wilde zien.. oeps.
Na de nature preserve gingen nog naar een klein farmers market maar daarna gingen we weer terug naar huis. Na even gezellig te hebben gezeten bij het zwembad gingen we weer naar het centrum van Bradenton. Hier wouden we graag de zonsondergang bekijken, wat we deden op een prachtig strand. De rest van de avond liepen we gezellig langs de restaurantjes, kocht ik mijn Florida armbandjes, en gingen we weer naar een homemade ice cream winkeltje.


De laatste dag in Florida, 6 april, hielden we het rustig en bleven we de hele dag op het strand genieten. Tegen de avond gingen Jessica, Liam en ik ergens een kleine appetizer eten, en gingen we vervolgens parasailen!! Dit was zo ontzettend gaaf! Helaas zagen we geen dolfijnen in het water. Toen we uiteindelijk rond 8 uur in de avond aankwamen gingen we voor de laatste keer met zijn allen dineren. We deelden allemaal onze favoriete momenten van de afgelopen week en genoten voor de laatste keer van elkaars gezelschap!


7 En 8 april bestonden zo ongeveer de hele dag weer uit rijden, stoppen voor de wc en gas, en eten halen. Zaterdag ochtend ontbeten we (voor mij de eerste keer) bij Waffle house, voor lunch smeerder we peanutbutter & jelly (aardbeienjam) sandwiches (verrassend lekker), en ‘s avonds aten we in een heerlijk restaurant in North Carolina. Die nacht sliepen we in een hotel in West Virginia, en zondag reden we de hele dag tot we rond 5 uur ‘s avonds terug in Williamsville aankwamen.


Het was echt zo’n super gezellige week met iedereen. Het is oprecht een week geweest waar we hechter zijn geworden als familie, waar we nieuwe dingen van elkaar hebben geleerd, en waar we prachtige herinneringen met elkaar hebben gecreëerd. Wat heb ik toch geluk met zo’n lieve familie hier. Ik ben iedereen zo dankbaar die dit mogelijk heeft gemaakt voor mij.


Tussen Californië en Florida zaten uiteraard wel een paar weken in, maar ik ga geen aparte blogpost maken over die weken. Vandaar dat ik nu even 'kort' vertel over ‘bijzondere’ of leuke dingen die zijn gebeurd in de tussentijd!


3 Maart gingen we bijvoorbeeld prom shoppen! Ik vond dit best spannend aangezien ik nogal kritisch ben op de uitbundige Amerikaanse prom dresses, maar uiteindelijk heb ik toch een hele mooie jurk gevonden!
6 Maart ging ik samen met de Joneses, Wolfie en Tony naar een shooting range. Dit was weer een hele Amerikaanse ervaring, en het was ook al snel duidelijk dat ik zero ervaring had met geweren haha.
In het weekend van 10 en 11 maart bezochten we weer twee universiteiten voor Lexie aangezien ze nog geen keuze had gemaakt waar ze heen wou volgend jaar. Zaterdag reden we 3,5 naar Binghamton University, en vervolgens reden we nog eens 3 uur naar New Paltz voor de volgende dag. Zondag bezochten we New Paltz University en reden we erna weer 7 uur naar huis. Het is nog steeds zo bizar voor mij dat je gewoon 7 uur kunt rijden en nog steeds in dezelfde staat kunt zijn.


14 maart was een hele bijzondere dag. Zoals jullie misschien wel hebben kunnen lezen in het nieuws was op deze dag precies een maand geleden de school shooting in Florida geweest. Om 10:00 uur in de ochtend vond er een nationale school walkout plaats voor meer gun control / gun laws. Dit was echt zo indrukwekkend om mee te maken. Ik denk dat zo’n 80 procent van onze school deelnam aan de walkout terwijl het de dag ervoor weer mega hard had gesneeuwd. Er vond een eerbetoon plaats voor de 17 leerlingen die overleden aan de shooting in florida, en er was een minuut stilte. Het was zo powerful! Er waren een aantal leerlingen die op het football veld speeches gaven, en heel veel mensen hadden ‘signs’ gemaakt. Het was echt ontzettend indrukwekkend. Ook vond ik het heel bijzonder om een keer de andere kant van deze hele situatie mee te maken. Aangezien je in Nederland vaak op het nieuws dingen hoort over de mass shootings in Amerika, maar om nu ook werkelijk mee te maken dat heel veel mensen dit wel degelijk willen veranderen vond ik heel bijzonder om te zien.


Vrijdag 16 maart hadden we weer een activiteit met AFS. Dit keer gingen we overnachten in de Buffalo Zoo wat echt ontzettend gezellig was. We kregen twee keer een tour door de dierentuin (‘s avonds en ‘s ochtends, wat gaaf was aangezien er een aantal nachtdieren die je normaal gesproken niet te zien krijgt in een dierentuin) en we zagen heel veel leuke dieren. Het is elke keer zo gezellig als we een bijeenkomst hebben met de exchange studenten!


Maandag de 19e had ik mijn examen en interview voor de decentrale selectie van Hbo V online. Gelukkig was de lerares heel enthousiast over mij en had ik het gevoel dat het examen ook heel goed ging. 15 april hoor ik trouwens of ik ben toegelaten op beide hogescholen HAN en HU voor Hbo V…
De rest van de weekenden doe ik vaak iets met vrienden; gaan we naar de mall, bakken we iets, of kijken we gewoon gezellig een film.


Ook heb ik nu weer een heel leuk vooruitzicht… namelijk dat papa en mama naar the United States komen!! Vrijdagavond 20 april vliegen ze in op JFK bij New York City, en ik zal samen met mijn nicht naar hun toe rijden! Ik ontmoet ze zaterdags bij mijn tante in Long Island, maar de rest kan je in mijn volgende blogpost lezen!


Liefs, Veerle!



''It's all connected. Your gifts, your
circumstances, your purpose, your
imperfections; your journey, your destiny.
It's molding you. Embrace it.''


Een prachtige zonsondergang op de avond dat we aankwamen


Easter egg hunt










Hardgekookte eieren verven


Tourbusje van de citrus farm!

Animal rescue



















Late avonden op het strand





De prachtige zonsopgang bekijken

Kajakken op de Manatee River







Schildpadjes

Mini krokodil

Robinson nature preserve

Horse shoe crab













Op de boot voor het parasailen!





De shooting range

National school walk out voor meer gun control




AFS oriëntatie!

Buffalo zoo

Mani-pedi voor Florida!


Reacties

Populaire berichten