December Adventures


Lieve allemaal,
Wat gaat de tijd toch snel! Dus hierbij weer een update met de avonturen van afgelopen weken.

Donderdag 30 november ging ik voor het eerst weer naar de kapper (wat echt heel erg nodig was). Toch vond ik het ergens wel spannend omdat mijn haar zo vervelend is, maar het resultaat was echt heel mooi. De kapster kreeg me zelfs zover om het de volgende dag los te dragen..
Vrijdag na school reden we naar de Canadese kant van Niagara Falls. We bleven die nacht slapen in een heel mooi hotel wat uitkeek op Niagara Falls City. Het begin van vrijdagavond was helaas heel lastig voor me omdat ik weer slecht nieuws van thuis had gekregen. En dat voelde uiteraard nog extra zwaar omdat ik het tripje niet wou verpesten. Gelukkig weet mijn familie hier mij altijd beter te laten voelen dus gelukkig had ik de rest van de avond niet verpest. We hadden een soort citypas gekocht waardoor we allemaal leuke activiteiten konden doen in de stad wat echt heel gezellig was.
De volgende dag spraken we af met de moeder en zus van Tony die ook naar Niagara Falls waren gekomen. Met zijn allen bezochten we de Falls nog eens met daglicht en liepen we gezellig rond. Tijdens het einde van de middag reden we terug naar Amerika, en aten we onderweg bij mijn ouders' favoriete Puerto Rican restaurant (want mijn moeders familie is van Puerto Rico) wat echt heaven was! Zo authentiek en een echte culturele ervaring.

Zondagochtend kreeg ik het nieuws dat een heel dierbaar iemand was overleden. Dit was echt echt heel erg moeilijk, maar aangezien het al een aantal weken verwacht was kwam de klap wel minder hard. Gelukkig had ik (en mijn familie) nog afscheid kunnen nemen waar ik heel dankbaar voor ben. Ook ben ik mijn familie heel erg dankbaar hoe ze mijn hierbij hebben betrokken en hoe ze steeds aan mij bleven denken in Nederland.
Die middag ben ik uiteindelijk toch gaan kerstshoppen met Barbara om mijn gedachte op iets anders te focussen. Dat was gelukkig heel erg gezellig en ik had leuke cadeautjes kunnen kopen voor mijn familie hier.
Later die avond gingen we gingerbread houses maken, wat heel goed gelukt was! Ook had ik die week een pakketje gekregen van papa en mama in de post. Dit hadden ze gestuurd voor sinterklaas, zo leuk! We gingen het pakketje die zondagavond openen met de hele familie wat echt heel gezellig was. Ook al zitten ze tot de dag van vandaag nog te grappen over sinterklaas en de zwarte pieten, vonden ze het allemaal heel leuk en waardeerden ze het ontzettend (dankje pap en mam!!).

6 December had het voor het eerst gesneeuwd wat echt prachtig was! Ook al zijn de temperaturen hier lager, het voelt toch minder koud omdat je hier niet door de kou fietst etc.
Vrijdag 8 december was de begrafenis in Nederland, dus bleef ik die dag thuis van school. Mijn familie had geregeld dat ik vanaf hier de hele dienst kon volgen via audio wat echt heel fijn was. Ik had dus uiteindelijk besloten om niet terug te vliegen naar NL, wat echt een lastige keuze was. Ik had hier heel veel moeite mee, maar het leek me toch te heftig om voor een week naar huis te vliegen in zo'n emotionele periode, met twee jetlags, in mijn oude kamer te slapen, en alle familie en vrienden weer te zien.
Maar gelukkig kon ik de dienst dus volgen vanaf hier, en hadden ze het ook gefilmd zodat ik het later kon terug kijken. Uiteraard was dit heel emotioneel en moeilijk, maar het voelde goed zo.
Die middag kwam Kathleen ook nog een warme chocolademelk brengen wat heel erg lief was!

Die maandag erop bezochten we een college in Rochester voor Lexie. Heel anders dan Princeton University die ik jaren geleden bezocht had in New Jersey, maar toch leuk.
Ondertussen hadden mijn tante (die op Long Island woont) en ik vliegtickets geboekt naar San Francisco voor February break! Echt heel dankbaar dat ik die mogelijkheid heb, en wat kijk ik ernaar uit!

15 December gingen Lin en ik 's avonds winkelen in the mall. We kochten beide nog wat kleine kerstcadeautjes, en aten spontaan de lekkerste pizza die we zover in Amerika hebben gegeten.
Zaterdag hadden we de hele (echt de hele) dag in de keuken gestaan om een miljoen kerstkoekjes te bakken. Er kwamen allerlei vrienden langs wat heel erg gezellig, maar heel intensief..

En toen was het ineens 20 december... Mijn 18de verjaardag! Ik vond het in het begin best lastig om zo'n milestone niet thuis te vieren met mijn familie en vrienden om je heen, maar het was uiteindelijk alsnog een mega gezellige dag. Ik had hele lieve kaartjes gekregen, Kathleen bracht me Tim Hortens in de ochtend, er werd voor me gezongen in de klas, Lexie kwam zingend de cafeteria binnen lopen, en Laura bracht cupcakes. Eenmaal thuis aangekomen had ik even met papa en mama bijgepraat op skype wat ook heel gezellig was. Die avond gingen we uit eten bij Kyoto, en kreeg ik ook mijn cadeautje; een heel mooi armbandje met een specifieke betekenis voor mij.
Na het eten had ik mijn Winter Spectacular Concert op school; waarbij alle choirs and orchestra's moesten optreden in de auditorium. Na het concert sloten we de avond af met een ijsje bij Anderson's.

Wat heel leuk was om te zien, is dat vrijdag 22 december iedereen op school rondliep met kerstcadeautjes voor vrienden (en zelfs leraren). Ook waren alle kluisjes van de seniors verpakt in kerstpapier haha.

Vrijdagavond gaven we een feestje thuis voor mijn verjaardag. Het was oprecht een hele gezellige avond met familie en vrienden, veel gelach, lieve persoonlijke cadeautjes, en een personalised cake!
Zaterdagavond gingen we met een paar vriendinnen naar de film Pitch Perfect 3, en zondagavond (kerstavond) gingen we uit eten bij een Italiaans restaurantje met de familie. Thuis kregen we alvast allemaal een cadeautje, wat een kerstpyjama was. Die moesten we dan meteen aandoen, zodat we de volgende ochtend allemaal in de kerststemming zaten!

Maandag 25 december was het eindelijk kerst! Wolfie kwam langs, en met z'n allen gingen we de cadeautjes open maken. Ik kreeg heel veel cadeautjes, waar ik zo dankbaar voor ben! Van heel veel kleine 'stocking fillers' tot de Marshall Major 2 bluetooth headphones!! Na alle cadeautjes aten we het grote 'kerstontbijt', met hash browns, bagels, een omelet, en bacon. De rest van de dag was eigenlijk heel rustig met zijn allen; veel kerstmuziek luisteren, kerstfilms kijken etc. Die avond hadden we lekker gekookt want de opa en oma van Daniel kwamen eten.

Maandagmiddag ging ik gezellig lunchen met Julie (een vriendin van m'n oude school), en namen we een kleine wandeling langs Mainstreet, maar het was echt super koud (maar heel mooi!). 's Avonds gingen Tony, Tina en ik nog even langs de sportschool wat lekker was.
Deze week heb ik kerstvakantie, dus we doen het hier lekker rustig aan. Morgen (woensdag) komt Lin langs, vrijdag blijft Irene (de Italiaanse AFS student waarmee ik in een gastgezin zat in Washington D.C.) hier slapen, en verder doen we nog allemaal leuke dingen tussendoor.
Ik geloof dat we voor oud en nieuw naar de Buffalo Ball Drop gaan, wat me heel leuk lijkt! En 2 januari ga ik met AFS naar de Lion King musical. Maar dat zullen jullie allemaal zien in mijn volgende blogpost!

Het is echt een bizarre gedachte dat ik in januari alweer op de helft van mijn exchange jaar ben.. Aan de ene kant gaat de tijd echt ontzettend snel aangezien ik mijn aankomst hier en eerste schooldag etc. nog als de dag van gisteren kan herinneren. Maar het voelt aan de andere kant ook nog wel heel lang af en toe.
Ik denk niet dat er een dag voorbij gaat dat ik niet nadenk over hoe bizar deze ervaring is. Het is heel lastig om aan mensen uit te leggen waar je doorheen gaat, en daarom is het ook zo leuk om met andere exchange students te praten. Het is echt niet altijd allemaal even leuk, maar je leert er zo ontzettend veel van. Het is echt heel vreemd, maar ik zie mezelf elke dag groeien. Met keuzes maken die ik lastig vind, voor mezelf opkomen, en eerlijk zijn over wat ik van binnen voel. Ik denk dat je hier echt zelf doorheen moet gaan om het helemaal te snappen.

On to more adventures!

Liefs, Veerle



''Travel is still
the most intense
mode of learning.''


Clifton Hill  in Niagara Falls

Niagara Falls by night




Het uitzicht vanaf ons hotel

Mirror maze





De horseshoe van Niagara Falls 

Niagara Falls







Gingerbread houses maken

Sinterklaas vieren










Kerstkoekjes bakken




Senior hallway

Mijn verjaardag op school met Linnie

Laura die cupcakes bracht tijdens lunch





Ik kreeg zelfs in Nederland cadeautjes van mijn buurtjes (dankjewel lieve Annemarie)!

Mijn cadeautje van m'n familie met de betekenis: ''Life is a journey. We each choose our own path and these choices create our future. Every twist, turn, and miraculous detour has its purpose. The 'path of life' captures the essence of life's odyssey and, with its knotted design, reminds us that we are all connected.''

Habachi voor mijn verjaardag!




Het Winter Spectacular Concert met mijn mixed chorus groep

Anderson's afterwards


Het feestje vrijdag




Diner op kerstavond met de familie

Kerstochtend!



Kerstontbijt medemogelijk gemaakt door Tina & Tony ;)

De wandeling met Julie na onze lunch



Reacties

Populaire berichten