First semester over

Hallo allemaal,
Alweer een hele tijd geleden, en ondertussen ook alweer over de helft van mijn jaar..!


De laatste dagen van de kerstvakantie (ik had maar een week) deed ik kleine dingen zoals wat drinken met Josh, en 30 december naar het restaurant Duffs, om voor de eerste keer echte ‘Buffalo Wings’ te proberen, maar dit was helaas geen succes haha. Ik kan gewoon niet van het bot eten, echt niets voor mij. Later die dag haalde Barbara mij op en ik bleef bij haar thuis eten, wat heel gezellig was omdat haar twee kinderen beide thuis waren van college. We spendeerden de rest van de avond door kaartspellen te spelen.


Helaas hadden we besloten om tijdens oud & nieuw toch niet meer naar de Buffalo Ball Drop te gaan, aangezien het zo zo koud was. Oudjaarsdag was eigenlijk niet zo bijzonder. We keken grotendeels van de dag films, aten lekker avondeten, en wachtten af voor de New York City Ball Drop op tv. Ik kan gerust zeggen dat de hele familie om 12:15 in bed lag haha.
Nieuwjaarsdag hierin tegen was wel ontzettend gaaf!! Kevin en Scott (vrienden van Tina) namen Lexie en mij mee naar Niagara Falls aangezien bijna alles bevroren was. Waarschijnlijk zijn jullie het wel op het nieuws tegengekomen, aangezien het dus zo ontzettend koud was. Ik geloof dat het die dagen officieel iets van -18 graden was, maar de gevoelstemperatuur lag rond de -30.
Ik ben echt zo blij dat ik dat heb mogen meemaken, aangezien dat best bijzonder is. De hele omgeving was echt prachtig! Ik kan het bijna niet beschrijven. Doordat je rond the Falls veel waterdruppels hebt vanwege de watervallen, bevroren die ook allemaal wat een heel bijzonder effect gaf. Ik denk dat ik wel tot de mooiste dingen behoord die ik ooit heb gezien.. Echt prachtig.


2 januari moesten we helaas alweer naar school, maar gelukkig hadden we in de avond wel iets leuks op de planning staan; the Lion King musical! Het was een AFS activiteit dus ik kon gelukkig ook weer een aantal exchange students zien die verder weg wonen. De musical nam plaats in het ‘Shea’s’ theater downtown, wat op zichzelf al heel bijzonder was. De grote binnenkomst hal was prachtig versierd (nog steeds voor kerst) en het zag er allemaal heel luxe uit. De musical was echt prachtig gemaakt! Bij de eerste scene kwamen heel veel artiesten vanuit het publiek naar het podium lopen, in prachtige kostuum, onder begeleiding van mooie muziek. De hele show was zo goed in elkaar gezet, op elkaar afgestemd, en begeleidt door de juiste muziek dat het geheel echt heel gaaf was. Ik ben heel erg blij dat ik hier heen ben gegaan!


4 januari had ik me opgegeven voor een volleyball tournament op de school naast ons met een aantal vrienden, aangezien Allie daar vroeger op zat. Ze vroegen naar teams omdat ze geld wouden ophalen voor een fundraiser. Dit tournooi duurde een paar uur wat echt heel gezellig was met z’n allen, hoewel we allemaal wel eens beter hebben gespeeld haha.


Vrijdagavond 5 januari ging ik met Kathleen en Iina naar de Galleria mall om wat rond te lopen, en aten we bij de Cheesecake Factory! De volgende dag haalde Kristan (de dochter van een vriendin van Tina) mij op om haar boerderijdieren te bekijken. Dit was een heel gezellig dagje, ook al was het nog steeds heel, heel erg koud.
Die avond bleef ik bij Kathleen logeren. De volgende dag gingen we naar haar ouders’ nailsalon om onze nagels te laten doen.


Vrijdag 12 januari kwam Iina ‘s avonds langs. Het is altijd fijn om met haar te praten aangezien wij toch door hetzelfde heen gaan, dus het is fijn om met iemand te praten die sommige dingen heel goed begrijpt. We gingen even later met Alijah (Tina’s neef en petekind) en Lexie ijs halen wat misschien niet het slimste idee was, aangezien er een sneeuwstorm op komst was. We hadden heel lang gereden over een afstand waar je normaal gesproken misschien 10 minuten over doet haha.
Aangezien Irene (AFS student uit Italie waarmee ik in DC in een gastgezin zat) uiteindelijk toch niet kon komen in de kerstvakantie, kwam ze dit weekend logeren. Ze kwam zaterdagochtend aan en we gingen die dag naar de Galleria Mall met Allie and Josh. Uiteindelijk gingen we daar ook naar de film Insidious 3 (ja, er zit een bioscoop in the mall, lol).
De volgende dag wouden we eigenlijk schaatsen downtown, bij Canal Side, maar helaas was het echt te koud. Dus we besloten om toch te gaan schaatsen, maar dan indoor haha.


‘s Avonds 19 januari ging ik naar mijn eerste school basketball game met Kathleen. Dit was super gezellig aangezien iedereen heel enthousiast was en ons team heel goed speelde.
De volgende avond vroeg Ann of Iina en ik naar haar huis wilde komen aangezien ze tijdelijk een duits meisje in huis had die in transition (van gastgezin veranderd) was.
Zondag hadden we eindelijk de hottub schoongemaakt dus nadat we weer thuis kwamen van de sportschool kon ik daar ook voor het eerst in! Ik ging er samen met Tina in wat heel gezellig was! We hadden ook heel goed gepraat wat fijn was.


Maandag begon de ‘examweek’, maar ik hoefde alleen maar het health examen te maken wat op donderdag was. Aangezien dit een half year course was, was deze toets ook gelijk mijn final exam. Voor het tweede half jaar het ik nu gekozen voor ‘current events’.
Op maandagavond kreeg ik ook een heel leuk pakketje in de post van Else! Dit was nog mijn verlate verjaardagscadeautje, maar het bleef even leuk. Echt ontzettend lief van haar, en wat was ik er blij mee (dankjewel lieve Els!!!).


Dinsdag gingen Lexie, Tony, Oma en ik met z’n allen naar Syracuse om de college ‘La Moyne’ te bezoeken voor Lex. In de avond ging ik met Lexie en Wolfie voor het eerst naar de salon om een spraytan te proberen. Alles wat fout kon gaan tijdens het proces ging zo ongeveer fout haha, maar het resultaat was wel heel mooi!
Woensdag 24 januari was het precies 6 maanden geleden dat ik in de Verenigde Staten aankwam! Het is zo bizar! Aan de ene kant voelt het alsof ik hier al zo lang woon, aangezien alles zo ‘normaal’ voelt, maar aan de andere kant is het echt voorbij gevlogen. De dag dat ik vertrok vanaf Schiphol, en aankwam in NYC, kan ik me nog zo goed herinneren… Ik moet ongeveer nog 5 maanden nu. Soms voelt het nog zo ver weg, want een jaar is toch wel echt lang.
Donderdag had ik dus mijn final health exam wat echt heerlijk makkelijk was haha. Officieel is de klas ook voor jongere mensen maar goed haha. Die middag reden Tina, Lexie en ik downtown om Tony op te zoeken voor lunch. Ik vind het elke keer weer zo leuk om downtown rond te lopen. Het is allemaal zo anders dan de suburbs. Die avond sprak ik af met twee meisjes uit mijn health klas, ‘om health af te sluiten’.


Vrijdagavond gingen iina en ik weer naar een basketball game. De volgende dag hadden we Mid-Winter Orientation van AFS met alle Western New York students waar ik heel veel zin in had. Het was weer een dag vol praten over onze ervaringen, tips delen, en veel eten.
Op de terugweg reed ik met iina mee, omdat ik bij haar bleef slapen die avond. Ook regende het heel hard wat me gelijk aan thuis deed denken haha. Toen we weer in Williamsville aankwamen liepen we naar de Starbucks om daar wat te drinken. Dit was ook weer heel gezellig aangezien het een hele kleine knusse starbucks is, met een open haard en lounge banken.
De volgende dag was het echt ontzettend mooi weer! Het was nog steeds wel aardig koud, maar doordat de zon heel erg scheen was het zo’n temperatuur dat je gewoon lekker buiten kon lopen. Hierdoor besloten we om een wandeling te maken langs Mainstreet en Glen Park (waar ook de Glen Falls zijn).
Toen ik later die middag thuis kwam nam ik nog een wandeling puur omdat het gewoon zo lekker weer was. Ik nam m’n koptelefoon en camera mee, en liep voor zo’n 2,5 rond rijke buurten, mooie parkjes, en nieuwe omgevingen.


Maandagmiddag spendeerde ik eigenlijk de hele middag door te bellen met iedereen thuis haha. Toen ik thuis kwam van school belde ik eerst heel lang met ruben wat echt heel gezellig was (bedankt voor de interesse ruub ;), vervolgens belde ik weer lang met Karlijn, en daarna nog even met papa. Dat was allemaal heel leuk. Woensdag avond hadden we ook weer volleyball zoals gewoonlijk.

Vrijdagavond 2 februari reden Tina, Wolfie, Kevin en ik downtown om daar naar een restaurantje te gaan. Toen we weer onderweg naar huis gingen reden we ook nog langs 'the hood' aangezien ze me dat heel graag wouden laten zien omdat Tina hier vroeger een tijdje woonde haha. Vervolgens reden we door naar Dairy Queen om daar een ijsje te halen. Echt een hele gezellige avond vol gelach.
Zaterdagavond haalde Josh mij op en gingen we samen naar de musical 'Beauty and the Beast' bij de school Williamsville East. De hele musical was echt zo goed in elkaar gezet en gespeeld! Terwijl de meeste mensen nog jonger waren dan wij.. Heel knap gedaan was het!
De volgende ochtend stonden Lexie en ik vroeg op om samen met Jess en Tia naar Plato's Closet te rijden (een soort van fancy thrift store). Er was namelijk een actie dat je een plastic tas mocht vullen voor 15 dollar, ongeacht de hoeveelheid kledingstukken. Toen we daar aankwamen stond er al een mega lange rij, dus uiteindelijk hebben we meer dan een uur buiten gestaan. Toen we eindelijk binnen waren zag je echt hoeveel mensen er in de (kleine) winkel waren; echt te gek. Jess en ik waren al redelijk snel klaar dus we stonden al in de rij voor de kassa. Toen wij eindelijk aan de beurt waren (ook na meer dan een uur wachten) kwamen Lexie en Tia ook eindelijk bij ons staan. Ik legde mijn 3 kledingstukken bij Tia in de tas zodat ik geen 15 dollar hoefde te betalen. Het was niet een ontzettend leuke ochtend, maar we doen het allemaal voor the experience haha. Die avond ging ik nog lekker even in de hottub met Lexie, Tina en Tony.

Vrijdagavond 9 februari gingen Kathleen, Allie, Lexie en ik naar de musical van onze eigen school, wat 'once upon a mattress' was. Echt weer heel goed gespeeld, en prachtig in elkaar gezet! Die avond ging ik nog met Wolfie en Lexie bakken. Vanochtend gingen we in de ochtend naar Lockport rijden om weer naar de kapper te gaan. In de middag reden we overal rond om laatste spulletjes te kopen voor Lexie's verjaardagsfeest die avond. Lexie gaf namelijk een feestje voor haar aankomende 18e verjaardag dinsdag wat heel gezellig was.
Komende week wordt weer gewoon een schoolweek, met een aantal bijzonderheden. Lexie is zogezegd dinsdag jarig. Uiteraard komen er dan weer familie en vrienden langs, en in de avond gaan we gezellig naar The Cheesecake Factory om een toetje te eten. Verder vertrek volgende week zaterdag (17 feb) ook naar San Fransisco! Aangezien het hier dan 'february break' is, kon ik mee naar Californie met mijn Tante uit New York! Echt ontzettend leuk, en wat heb ik er zin in! Ik ga denk ik voor die week ook dan weer een aparte blogpost schrijven, net zoals bij Washington DC, zodat ik alles uitgebreid uit kan leggen en veel foto's kan laten zien!

Het voelt zo raar om te beseffen dat ik hier nog maar zo'n 4,5 maand blijf. Als mensen me dan ook vragen hoe ik er tegen aan kijk om naar huis te gaan straks, weet ik nooit goed wat ik moet zeggen. Ik zie er ontzettend tegen op om alle lieve mensen hier achter te laten, maar aan de andere kant heb ik ook weer ergens zin, en misschien wel behoefte, om mijn ouders en vrienden thuis weer te zien, en om gewoon de routine van het 'normale leven' weer op te pakken. Het is namelijk af en toe mentaal best zwaar om altijd de beste versie van jezelf te willen zijn. Aangezien ik een people pleaser ben, vergeet ik soms denk ik iets meer voor mezelf op te komen. Ik wil alles graag zo goed mogelijk doen. Maar als ik dan wel een keer voor mijzelf probeer te kiezen, ben ik weer bang dat ik het niet goed doe. Bang dat ik niet alles uit mijn uitwisselingsjaar haal, dat ik niet een goed genoeg familielid ben, of dat ik niet leuk genoeg ben als vriendin. Dan kijk ik ook weer snel naar andere uitwisselingsstudenten, hoe zij alles doen/ wat zij allemaal meemaken, ook al weet ik hoe fout dat is. Iedereen heeft zijn individuele ervaring wat niet met elkaar te vergelijken is, en de meeste mensen zetten alleen de leuke dingen op social media. Ik merk dat ik het af en toe lastig vind om balans te vinden in het leven hier.
Ondanks de moeilijke momenten die er af en toe zijn, ben ik nog steeds zo blij met mijn beslissing om een tussenjaar te nemen. Ik merkte dat ik het echt nodig had om even helemaal op mijzelf aangewezen te zijn, dat ik nog wilde groeien voordat ik uit huis ging, en dat ik opzoek wou gaan naar avontuur en wellicht naar 'mijzelf'. En natuurlijk heb ik ontzettend geluk met de geweldige mensen die ik om mij heen heb hier. Ik besef mij maar als te goed dat ik heel dankbaar mag zijn dat ik echt kan zeggen dat ik een tweede familie heb hier. Ik vind het soms nog wel moeilijk om mijn ervaring en gevoel uit te drukken, want het is gewoon een bizar jaar met alles wat er bij komt kijken.
Een onbeschrijfelijk unieke ervaring met ontelbare leermomenten.

Liefs!




''A mind

that is
stretched
by a new
experience
can never

go back to
its old
dimensions.''



Niagara Falls on Jan 1st


















Lion King musical at the Shea's Theatre

Linn's laatste weekje op South! Helaas was dit haar laatste week bij mij op school aangezien ze van gastgezin is veranderd, waardoor ze naar een andere school moest (45 min. van mij vandaan)

Volleyball tournament met o.a. John


Uiteten met Kathleen en Iina


De boerderijdieren van Kristan bezoeken op een prachtige winterse dag

Naar de nailsalon met Kathleen

Op vrijdagavond naar de Galleria Mall met Josh, Allie, en Irene

Indoor schaatsen met Josh en Irene!


Mijn allereerste school basketball game

Hottub time met Tina


Voor het eerst een spraytan proberen!

In Downtown Bufallo lunchen met Tina, Lexie en Tony

Met Allie 2 en Lizzie

's Avonds wat drinken bij Starbucks met Iina

De wandeling langs Glen Falls met Iina



Skypen met Ruben!!

Tijdens de schoolmusical Josh aanmoedigen die een rol gekregen had!

Naar de kapper!











Reacties

Populaire berichten