Toronto & 2 thanksgivings

Hoi allemaal,
Na alweer een hele hoop nieuwe dingen meegemaakt te hebben dacht ik dat het wel weer tijd was voor een blog update!

Zaterdag 4 november gaven papa en mama thuis een groot feest voor mama’s 60e verjaardag, en tijdens het feest belde Ruben mij even op om mij gedag te laten zeggen tegen iedereen! Het was echt heel leuk om alle vrienden en familie even snel te zien, ook al was de verbinding helaas heel erg slecht.
Die avond gingen ik met een paar vrienden eten bij een lokaal sushi restaurantje was nogal een ervaring was haha. Twee vriendinnen hadden ‘per ongelijk’ een hele boot besteld met sushi haha. Na het eten gingen we met zijn allen naar Frightworld wat echt zo zo leuk was!! Iedereen die me een beetje kent thuis weet dat ik nogal heftig reageer als mensen mij laten schrikken, en laat het nou net zo zijn dat ik heel (heel) erg snel schrik haha.
Frightworld was als het ware een grote hal, waar allemaal verschillende ‘huizen’ (een soort van parkours) in gemaakt waren. Wij hadden een pas gekocht zodat we alle vijf huizen in konden gaan. Elk huis had dan een thema zoals ‘cemetery’ of ‘clowns‘.
Het eerste huis was by far het leukste (en engste) huis waar we in zijn geweest. In de huizen was het pikdonker, en per groep kreeg je één glowstick (en wij waren met zijn achten dus dat was nogal wat haha). Je liep als het ware gewoon het parkoer af naar de uitgang, en telkens kwamen er super super enge mensen te voorschijn die je echt maximaal lieten schrikken. Ze mochten je officieel niet aanraken, maar een aantal keer kwamen ze zo dichtbij en bleven ze achter je aanlopen dat de tranen echt bij me in de ogen stonden van angst haha. Naast de meerdere gekregen hartaanvallen en de overgebleven schorre stem was het echt een ontzettend leuke avond.

Vrijdag 10 november was het een nationale feestdag in Amerika; Veterans day. Dit is een dag ter ere van alle mensen die in US Army hebben gevochten. Deze dag kregen we dus ook vrij van school waardoor mijn gastouders een trip hadden geboekt naar Toronto, Canada! We vertrokken heel vroeg op vrijdagavond en reden ongeveer 2,5 uur. Na 20 minuutjes waren we al in Canada aangezien we zo dicht bij de grens wonen, en gelukkig ging alles goed de grensovergang met mijn visum en papieren.
We gingen als eerste naar Ontario Science Museum wat ons helaas een beetje tegen viel, maar alsnog was het wel heel leuk om te zien. Vervolgens gingen we in de middag naar Casa Loma wat ik echt heel erg leuk vond. Het was een kasteel uit de 20e eeuw wat nu een museum and landmark is. Ze noemen het kasteel in Toronto ook wel; ‘Toronto’s Majestic Castle’.
Aan het eind van de middag liepen we naar de CN Tower, wat officieel een communication and observation toren is. We konden hier met de lift helemaal naar boven waardoor je uitkeek op heel Downtown Toronto. Toen we boven waren was ook net de zonsondergang gaande wat echt prachtig was om te zien.
Na de toren hadden we vlug wat gegeten bij een Thais restaurantje, en reden we terug naar ons hotel.
De volgende dag sliepen we wat uit, en ontbeten we rustig bij het hotel. We gingen die dag als eerste naar het Royal Ontari Museum, wat een museum was van art, world culture, and natural history in Toronto. Dit was echt heel interessant, en ik heb zelfs informatie over ons minilandje The Netherlands gevonden!
Na lunch gingen we naar Ripley’s Aquarium of Canada. Dit was zeker het leukste aquarium waar ik ooit ben geweest, want hij was echt prachtig!
Na deze avonturen reden we weer naar huis, en kwamen we in de avond thuis.
Helaas heb ik van de stad zelf niet heel veel kunnen zien omdat we zo’n drukke planning hadden. Dit hadden we trouwens gedaan omdat het echt super super koud was dat weekend. Het was ongeveer -8 graden met van die ijskoude snijdende wind. Canada zelf was eigenlijk heel vreemd; het voelde totaal anders dan Amerika, maar ergens ook weer heel erg hetzelfde. Ik had het gevoel dat de atmosfeer en de mensen best anders waren. Ook waren de bomen echt prachtig aan het verkleuren zoals je in die typische foto’s van Canada altijd ziet! Dit was echt weer weekend om nooit te vergeten, en ben mijn gastgezin heel erg dankbaar!


De zondag erna gingen we ‘s ochtends weer naar de kerk en gingen we ‘s middags verse pasta maken! Dit was echt super leuk om een keer te doen, aangezien wij thuis al jaren een pastamachine in de kelder hebben staan die we nog nooit met een vinger hebben aangeraakt haha. En geloof me; de pasta was zo zo veel lekkerder dan pasta uit de supermarkt! Echt een voldaan gevoel gaf dat na al het harde werk!


De schooldagen erna waren eigenlijk weer heel normaal. Wel was ik donderdag voor de eerste keer naar de AFS club op school gegaan. Hier gingen we met alle exchange students op school, en een aantal andere scholieren die ook bij de club zaten, hapjes eten. Officieel was de gedachte om alle exchange students iets te laten maken van hun land, maar Iina was de enige die dat uiteindelijk had gedaan; ze had Finse cinnamon rolls gemaakt die heel erg lekker waren. De rest van de mensen hadden gewoon random wat eten meegebracht.
Vrijdagavond gingen we Midnight bowlen met een aantal mensen. Dat houdt in dat je om 12 uur ‘s nachts begint met bowlen en stopt wanneer je zelf wil eigenlijk.

Zaterdagavond had ik mijn eerste thanksgiving! Dit was niet alleen met de familie, maar ook met een heleboel vrienden, dus friendsgiving! We waren met drie vriendinnen van Tina, mijn gastmoeder, en hun partners. Ook hadden sommigen kleine kinderen die mee kwamen, dus het was heel gezellig! Iedereen had een gerechtje gemaakt waar we met zijn allen samen van aten. Het voelde een beetje zoals kerst in Nederland hoe ik het met mijn familie vier.

Donderdag 23 november was het dan officieel Thanksgiving. Een hele hoop familie en een aantal vrienden kwamen eten bij ons thuis, en het was zo gezellig! We waren de hele dag bezig geweest met eten voorbereiden en rond 4 uur begonnen we met eten. Er was echt ontzettend veel eten zoals mashed potatoes, roasted carrots en sweet potatoes, en uiteraard ook turkey met stuffing. Er was zelfs Italiaans eten (de door ons zelfgemaakte pasta van laatst) en Puerto Rican (want mijn gastmoeders familie is van Puerto Rico). Het was echt een super gezellige familie dag en je zag iedereen echt genieten van elkaar.

Tegenwoordig begint Black Friday shoppen hier al de avond voor de actual black friday. Dus wij gingen met z'n allen na het eten 's avonds winkelen in de Galeria Mall, want de shopping mall is bij ons in de buurt. Het was echt ontzettend druk en de rijen bij de kassa's waren echt mega lang, maar het was het wel waard want de deals waren heel goed. Het was niet zoals ik altijd in gedachte had; dat alle mensen in slow motion vechten om dat ene product wat mega is afgeprijsd haha, maar dat komt natuurlijk doordat nu alle deals ook online zijn en aangezien ik ook alleen in kledingwinkels gekomen was, en niet in elektronicawinkels waar dat toch sneller gebeurd.

Vrijdagmiddag gingen we 'ceramics' verven met de familie. Dit hield in dat je een keramiek (?) beeldje mocht uitkiezen wat je vervolgens kon verven via een stappenplan om het voorbeeld te recreeren. Ik had een vuurturen uitgekozen, maar improviseerde met de kleuren.
's Avonds gingen we uit eten bij een Japans restaurant waar ze voor je neus het eten koken. En wat was het lekker!! Echt heerlijk. Ook echt heel leuk om te zien hoe ze al het eten klaarmaken en hoe handig ze zijn met het equipment.

Zaterdag hadden we nog een rustig familiedagje. We deden eigenlijk niet veel anders dan gezellig bijpraten en hapjes eten. In de avond aten we nog de leftovers van thanksgiving aangezien er zoveel over bleef haha.
Zondag na kerk werd ik opgehaald door Barbara (mijn liaison) om bij haar thuis de kerstboom op te zetten. Dat was ontzettend leuk aangezien we naast de boom ook het hele huis gingen decoreren en we weten allemaal hoe veel ik daarvan hou haha.

Helaas heb ik deze week ook lastige momenten meegemaakt. Een familielid hier is overleden wat erg lastig was voor iedereen, maar iedereen heeft veel aan elkaars steun wat fijn is. Ook heb ik slecht nieuws gekregen van thuis wat toch wel heel lastig is om mee om te gaan als je aan de andere kant van de wereld zit. Maar gelukkig kan ik echt zeggen dat ik een lieve familie heb hier die mij heel veel steun biedt.

Liefs!

''Perhaps we only leave
So we may once again arrive,
To get a bird's eye view
Of what it means to be alive.
For there is beauty in returning.
Oh how wonderful, how strange,
To see everything is different
But know it's only you who's changed.''



Frightworld! Van links naar rechts boven: Conner, Iina, Andrea, Lin
Van links naar rechts onder: Derien, Kathleen, Josh


Casa Loma in Toronto

Skyline van Toronto vanaf Casa Loma




Casa Loma



Streets of Toronto



Royal Ontari Museum




Ripley's Aquarium of Canada


Ontario Science Museum


Ontario Science Museum





Uitzicht op Toronro vanaf CN Tower


Verse pasta maken!





Midnight bowling

Thanksgiving!


Puerto Rican 'pastelillos'; zo lekker!!

De thanksgiving leftovers..


Black Friday shopping!

Ceramics verven

Het eindresultaat!

Uit eten in het Japanse restaurant



Reacties

Populaire berichten