october update


Lieve allemaal,
bij deze weer een update vanuit het al heel koude Buffalo..

Na de Washington DC trip is het ‘gewone’ leven hier weer een beetje begonnen. School voelt ondertussen ook al normaal, hoewel ik het soms nog wel heel lastig vind dat ik nog niet zoveel mensen ken hier. Dat kan soms nog wel een eenzaam gevoel geven, maar dat wordt uiteraard beter zodra ik hier wat langer op school zit.
Gelukkig voel ik me wel super goed in mijn nieuwe gezin, ik ben echt heel erg dankbaar voor ze. Ik voel hoe enthousiast ze zijn om mij alles te laten zien, en ze zijn heel ondernemend. Wel merk je heel goed dat ze echt ontzettend anders zijn dan papa en mama thuis, maar dat kan ook niet anders met zulke unieke ouders toch??

De week na mijn DC trip was het ‘spirit week’ op Williamsville South. Aangezien ik dit ook al had meegemaakt op mijn oude high school was het wel heel leuk om deze met elkaar te vergelijken. Elke dag heeft dan een thema waar je je naar verkleed. Een aantal thema’s waren bijvoorbeeld Rock & Roll, Classcolors, en Hiphop. Op mijn nieuwe school nam iedereen dit veel serieuzer, en verkleedde iedereen zich elke dag heel uitgebreid.
Donderdagavond was er een parade voor de school; iedereen liep met zijn eigen grade en een zelfgemaakte carrage op straat. Vooraan de parade liep iedereen van de ‘marching band’ wat echt ontzettend veel mensen waren, en die speelden de muziek. Ook stonden er super veel mensen aan de zijkant van de straat om alle te filmen etc. want het was echt een heel gebeuren haha. Na de parade was de ‘powderpuff game’ wat de football game is dat de meisjes football spelen en de jongens gaan cheerleaden. Helaas was het echt ontzettend koud en miezerde het ook.

Vrijdag hadden we een verkort lesrooster en hadden we na school de ‘pep rally’. Ook dit werd weer een tikkeltje extremer gevierd dan op mijn oude high school haha. Alle high school leerlingen zaten in the gym terwijl alle clubs en sportteams werden omgeroepen. Zodra een team werd omgeroepen kwamen alle teamleden aanrennen en holden ze door de gym terwijl iedereen elkaar aanmoedigde. Ook kwam de marching band weer een aantal keer spelen wat nogal heftig was met zoveel deelnemers in een kleine gymzaal. Ook deden de cheerleaders een aantal dansen en werden er wat spelletjes gespeeld.
In de avond hadden we de homecoming football game van ons schoolteam. Op zich is een football game wel leuk om mee te maken, maar zodra je de volle 3 uur moet gaan kijken wordt het toch snel wel heel saai haha. Na de game gingen we met een aantal mensen uit eten wat heel erg gezellig was.

Zaterdagavond was het einde van de homecoming week en dat betekent de homecoming dance! Een aantal vriendinnen van Lexie kwamen bij ons thuis om klaar te maken (en dan hoor je ze ineens Nederlandse rap luisteren beneden haha). Later kwamen er nog wat meer vrienden om ‘foto’s’ te maken haha. En ja, dat is zeker zo Amerikaans als je in gedachte hebt. De dance zelf was echt heel gezellig en leuk, en ook weer heel anders dan mijn vorige.
Deze avond bleef ook een vriendin bij mij logeren; Linn uit Thailand (ze is ook van AFS).

Zondag gingen we met de familie naar de pumpkin ville. Dit was als het ware een grote pumpkin patch waar van alles te doen was rondom pumpkins en herfst. We hebben zelfs naar een van de grootste ‘pumpkinpie eating contests’ van Amerika gekeken.. En dat was nogal heftig haha. Er waren zo’n 10 deelnemers die als beste geranked waren in de wereld. Er was zelfs een man uit Engeland overgevlogen voor deze wedstrijd.. Het doel was om zoveel mogelijk pumpkinpie stukken te eten binnen 10 minuten, en de dunste vrouw won met 48 (!!!) stukken taart. Het was geen pretje om te zien haha, maar wel een hele ervaring.

De volgende week was weer vrij normaal. School; huiswerk; series. Niet veel bijzonders.
Zaterdagavond spraken we af met wat vrienden en gingen we ijs halen ergens. Zondag na kerk gingen we brunchen bij een restaurantje met de hele familie. Er kwamen ook een aantal familieleden die ik nog niet ontmoet had dus dat was heel leuk. Een van de mensen wist zelfs dat Nederland meer fietsen heeft dan inwoners! In de middag gingen we pumpkins carven wat echt heel leuk was. Dit heb ik maar 1 keer eerder gedaan in mijn leven, en dat was in de herfstvakantie 3 jaar geleden met Demy, en of dat nou zo’n succes was?? Haha.
Mijne was echt super goed gelukt, maar helaas is die een aantal dagen later wel half opgegeten door een hert...

Donderdagavond hadden we besloten dat ik ‘Dutch pancakes’ moest maken, aangezien ze hier hele andere pannenkoeken eten. Ze vonden het heel erg lekker ook al kreeg ik toch het gevoel dat ze hun eigen lekkerder vonden haha.
Vrijdag na school ging in naar the mall met iina (AFS vriendin uit Finland) en Linn (AFS vriendin uit Thailand). Hier hebben we wat gewinkeld (aangezien niemand van ons goed voorbereid is voor de Buffalo winters) en zijn we naar de film gegaan. Ja, je er zit gewoon een bioscoop in the mall haha. Dit was heel gezellig en gelukkig heb ik ook nog een warme trui kunnen vinden.

Zaterdagochtend ging ik ‘out for breakfast’ met Barbara (mijn AFS liaison; contactpersoon) en haar twee dochters. We gingen naar ‘The Original Pancakes House’ wat echt mega mega lekker was! Het was ook super leuk om Barbara te zien aangezien ik haar niet meer heb gesproken sinds ik van familie geswitcht ben. Ook waren haar dochters super leuk, en een van hen studeert in Florida en werkt in Disneyworld!
‘s Avonds hadden we een halloween feestje van AFS. Het was weer super leuk om alle exchange students te zien, en ook de families die mee kwamen! We kregen ook alle foto’s te zien die gemaakt zijn in DC, en luisterden naar muziek, veel gepraat met elkaar, en we aten veel lekkere hapjes! Veel mensen hadden kleine hapjes gemaakt, en uiteraard versierd in halloween style.

Zondagochtend gingen we voor het eerst naar de andere kerk (en nee ze zien er niet zo uit als Nederlandse kerken haha). Zelf vond ik deze keer nogal heftig omdat ze dingen zeiden waar ik persoonlijk lijnrecht tegenover sta, maar het is wel interessant om hun perspectief te horen ook al ben ik het er niet mee eens. Gelukkig kon ik er ook goed over praten met mijn gastgezin wat fijn was. In de middag gingen we ergens eten in een italiaans restaurant wat heel lekker was.

Maandagmiddag schreef ik me in voor volleyball op woensdagavond wat ik ga doen samen met mijn hostparents!
En dinsdag was het dan Halloween! Op school waren de meeste mensen verkleed en zelfs leraren hadden costuums aan haha. In de avond gingen we uiteraard met z’n allen ‘trick or treat’ doen in de buurt. En wat was dat leuk! Vooral om alle kleine kindjes vol enthousiasme voor elke deur te horen schreeuwen; ‘Trick or treat!!!!’. En wat zagen ze er ook schattig uit! Helaas was het ontzettend koud dus we zijn niet heel lang geweest, maar dat betekende niet dat we weinig snoep hadden gekregen. We kregen echt ontzettend veel! Ook waren een aantal voortuinen helemaal versierd in de halloween style wat heel leuk was om te zien.

Voor komende weken staan weer leuke dingen op de planning zoals een weekendje naar Toronto in Canada, een overnachting bij de Niagara Falls, en naar Frightworld zaterdagavond! En natuurlijk komt ook Thanksgiving er snel aan!



 ''May we raise the bar for how we live
our lives. May we ridiculously increase
the amount of creativity, play, beauty,
love and joy in everything we do.
May we all sip from the wisdom of our
suffering and awaken to the courage to
share our stories that can heal our
inner and outer worlds.''




Powderpuff game

De parade

Uit eten na de homecoming football game

Homecoming dance!










The pumpkin ville





Mijn zelfgemaakte pompoen!








AFS halloween feestje

Met Iina en Linn
De 'chapel' waar we voortaan naar toe gaan


De versierde halloween tuinen

Onze prachtige kostuums voor de avond haha

Reacties

Populaire berichten