Washington DC


Het is momenteel dinsdag 10 oktober nu ik dit aan het typen ben, en ben druk bezig met alle foto's op mijn computer zetten van het prachtige Washington DC.. In deze post zal ik deze keer niet zo heel veel schrijven haha, want het gaat met name om de foto's! Aangezien Washington echt prachtig was heb ik er daar dan ook genoeg van.

Vrijdagochtend vertrokken we met een grote bus richting Washington DC met alle Western New York students van AFS. Er waren ook een aantal studenten mee uit andere area’s wat heel leuk was om hen te leren kennen. Rond half 10 vertrokken we uit Williamsville, en na een aantal stops onderweg kwamen we rond 8 uur ‘s avonds aan in DC! We verbleven daar bij AFS gastgezinnen, en ik was geplaatst bij een jong echtpaar net buiten de stad, samen met Irene uit Italie. Ze hadden pizza besteld die we buiten op aten, terwijl we elkaar beter leerden kennen.


De volgende dag namen Irene en ik vroeg de Metro naar de stad, want we moesten om kwart voor negen bij het afspreekpunt staan. Als eerste liepen we met alle studenten naar de ‘Capitol Building’. Het was echt een prachtig gebouw, en ook omringd door prachtige gebouwen. Vervolgens kregen we in de Capitol Building een guided tour wat heel interessant was. Na de tour werden we met de bus gebracht naar het ‘Jefferson Memorial’. Aangezien ik al een heel klein beetje van de Amerikaanse geschiedenis had opgepikt in de US History class, was dit wel heel leuk om te bezoeken. Dit was wederom een heel mooi gebouw, met een prachtig uitzicht op het George Washington Monument.


Vervolgens gingen we naar een heel mooi parkje aan het water en gingen we picknicken/lunchen. Ik kan nu officieel zeggen dat ik het lekkere brood en beleg mis uit Nederland/Frankrijk, want wat we hier voorgeschoteld kregen was echt niets waard haha. Ook kregen we op zijn Amerikaans een aantal snacks naast het broodje.


Na de lunch reden we naar de Arlington Cemetery die echt reusachtig was. Dit is een begraafplaats van de United States Military. De begraafplaats zelf was echt heel erg mooi; met glooiende heuvels, prachtige bomen, mooie gebouwen, en een prachtig uitzicht op Washington DC. Hier maakten we ook ‘changing of the guards’ mee bij de Tomb of the Unknown Soldier, wat voor Amerikanen blijkbaar heel bijzonder is. Maar alle AFS studenten keken elkaar een beetje vraagachtig aan met de blik; ‘Is dit alles…?’
Na de cemetery reden we door naar het Lincoln Memorial. Dit monument staat aan het begin/ eind van de National Mall. Het George Washington Memorial staat in het midden van de National Mall. Aan de ene kant van het monument staat de Capitol Building, en aan de andere kant zie je het gebouw met het Lincoln Memorial. Na het bezoeken van het Lincoln Memorial hadden we wat vrije tijd om rond te lopen langs de National Mall. We bezochten het World War 2 Monument wat heel indrukwekkend was, en hebben even gelegen in het gras aangezien we zo moe waren haha.
Na wat vrije tijd gekregen te hebben reden we met de bus terug naar het metro station. Vanaf daar namen Irene en ik weer de metro naar ons leuke huisje. Onze gastmoeder besloot dat we Mexicaans moesten halen, omdat we dat beide nog niet officieel hadden gedaan. Dit was echt heerlijk en we hadden het heel gezellig ‘s avonds.

Zondagochtend regende het helaas, dus hadden we ons schema voor aankomende dag veranderd. We gingen in de ochtend eerst naar het Air and Space Museum wat heel interessant was. Na dit museum reden we terug naar de stad, en gingen we naar de Smithsonian National Zoo! We kregen hier als eerste weer lunch (die gelukkig even heerlijk was als de dag ervoor..). Vervolgens konden we vrij rondlopen in de dierentuin wat heel gezellig was. Helaas was het die dag ontzettend vochtig, gecombineerd met warm weer. Dus dat was echt niet heel fijn. Maar gelukkig was het wel droog.
Na de dierentuin werden we afgezet aan de achterkant van ‘the White House’. Hier kregen we weer wat vrije tijd, dus ik ging met wat anderen de stad wat meer verkennen! Eerst liepen we naar de andere kant van het witte huis om de voorkant te zien. Het is zo vreemd, want het witte huis lijkt echt zo veel groter in de media.. Het was echt een stuk kleiner dan ik verwachtte. Maar alsnog was het heel indrukwekkend haha. Vervolgens hebben we wat rondgelopen, en besloten we om naar het National US History Museum te gaan. Dit was heel leuk, maar het miste helaas wel wat organisatie waardoor het een beetje rommelig over kwam. Ook wouden Irene en ik heel graag een fiets huren met de anderen, maar hier hadden we jammer genoeg niet genoeg tijd voor.


Na het museum gingen we weer terug met de bus naar het metrostation, en reden Irene en ik naar huis. Ons gastgezin was zo lief om ons uit eten te nemen in de state Maryland zodat wij weer een staat konden afkruisen waar we geweest zijn! We gingen eten bij een Zuid Afrikaans kip restaurantje, en ik nam een heerlijke salade. Hier hebben Irene en ik onze gastouders ook een cadeautje gegeven als bedankje voor de afgelopen dagen.


Maandag hebben we niets anders gedaan dan rijden. We kwamen rond 8 uur in de avond weer thuis. Gelukkig heb ik ontzettend genoten van de rit naar huis, want mijn kennis over argentijnse dans, en internationale muziek is weer heel wat verbreed.


De architectuur was echt zo mooi in DC, dus daar heb ik genoeg foto’s van! Ook heb ik ontzettend genoten van alle lieve AFS studenten, en van Irene die voor een paar dagen mijn italiaanse hostzus mocht zijn! Ik hoop dat ik haar een keer in Italie kan opzoeken!


Een weekend om nooit meer te vergeten!




‘’Be brave.

Take risks.

Nothing

can substitute

experience.’’


Capitol Building










Capitol Building


Binnenkant van het Capitol Building







Voorkant van het Capitol Building

Uitzicht vanaf Capitol Building naar het Washington Memorial

                                                                   Jefferson Memorial






Lunchen in een mooi parkje!

National Cemetery








Tomb of the Unknown Soldier


World War 2 Memorial 



Uitzicht vanaf World War Memorial naar het Lincoln Memorial (national mall)

Air and Space Museum





National Zoo



Achterkant van het White House




Voorkant van het White House




Reacties

Populaire berichten