many changes






Lieve allemaal,

Zo heel lang geleden is het deze keer niet, maar ik wou jullie toch even updaten over wat er de afgelopen week is gebeurd, aangezien ik er steeds veel vragen over krijg. Ook wil ik graag een aparte blogpost schrijven over Washington DC komend weekend!

Ik zal vanaf het begin beginnen.


Woensdag 27 september, toen Angela en ik in Buffalo waren, heb ik haar verteld over het feit dat ik van gastgezin wou switchen. Ik vond dit echt heel lastig om te vertellen omdat ik niet goed wist hoe ze zou reageren. Gelukkig reageerde ze echt heel goed en wou ze graag contact onderhouden wat zeker wederzijds is. De ochtend erna had ik ook het gesprekje met mijn gastouders wat nogal emotioneel voor mij was. Ook zij reageerden heel goed en begripvol wat de hele situatie echt een stuk makkelijker maakte. De volgende uren op school waren echt drama. Ik voelde me echt niet goed, en moest heel veel huilen; blij dat het er allemaal uit was, maar ontzettend verdrietig dat het niet heeft gewerkt. ‘s Avonds kreeg ik een telefoontje van Ann (zij en haar man Steve zijn de hoofd AFS-volunteers van Western New York) dat ik de volgende dag mijn laatste schooldag op Cleveland Hill zou hebben... Vanaf dat moment ging het heel snel allemaal. Vrijdag had ik afscheid genomen van alle leraren en vrienden die ik daar had gemaakt. Na school kon het project koffers inpakken beginnen. Verrassend genoeg was ik hier aardig snel mee klaar en paste alles nog redelijk goed (wel had ik een aparte zak met alle sweatpants en sweatshirts die ik hier heb gekregen). ‘s Avonds wou ik nog wel graag naar de swim sleepover als afsluiter. Gelukkig paste dit allemaal net in het schema dus daar was ik heel blij mee. Het was echt ontzettend gezellig met veel gelach, eten, en truth’s or dare’s.


Zaterdagochtend werd ik al vroeg opgehaald door Ann. We reden langs mijn (oude) huis om alle koffers op te halen, en om officieel afscheid te nemen van de Lessers. Tranen waren zeker aanwezig; ik was heel dankbaar voor de afgelopen weken, en verdrietig dat het vanaf mijn kant gewoon niet klikte zoals we hoopten. Maar ik ben echt ontzettend blij en dankbaar dat we goed uit elkaar zijn gegaan.
Vervolgens werd ik naar Ann en Steve’s huis gebracht waar ik de komende dagen zou blijven, aangezien we nog moesten wachten op wat laatste documenten van mijn nieuwe familie waardoor ik officieel nog niet bij hen mocht wonen.

Zaterdag overdag ging ik met Angela, Willie en James naar ‘Darien Lake’ wat echt ontzettend gezellig was! Zoals ik al vertelde is het een amusement park met heel veel achtbanen. Het was echt heel erg gezellig, en wat hebben we gelachen. Angela en ik zijn zelfs in een soort pre-bungeejump ding geweest! Daar hebben we Mexicaans gegeten van een foodtruck, wat echt heerlijk was. Ook was er op het einde van de avond een lichtshow (helaas was het ondertussen echt mega mega koud geworden). Wel was het heel gaaf om te zien dat Amerikanen zoveel lof voor hun land hebben.


Zondag hadden we dus de AFS orientatie picknick wat echt een heeerlijke dag was. Het weer was echt fantastisch, en het nam plaats in een super mooi parkje. Het was zo zo leuk om alle exchange students weer te zien, en ook om alle second-arrival students te ontmoeten. Ik vind het echt zo leuk om bij de exchange students te zijn, en te leren over hun cultuur en hun perspectief op het exchange jaar hier. Het was echt een hele relaxte dag, met veel geklets. Ook deden we een aantal activiteiten op de exchange gericht, maar voornamelijk was het gewoon gezellig praten en samen eten.


Aangezien het papierwerk op mijn nieuwe school, Williamsville South, nog niet helemaal rond was had ik maandag nog geen officiƫle schooldag. Wel mocht ik de hele dag met Lexie meelopen. De school voelde meteen al zo anders dan mijn oude school. Het is een stuk groter, maar de hele sfeer is totaal anders. Goed anders! Ik heb er een heel goed gevoel bij.



Dinsdagochtend heb ik mijn rooster samengesteld samen met mijn nieuwe gastouders. Aangezien South exchange students niet mee laat doen aan graduation, hoef ik niet alle verplichte vakken te volgen die ik wel moest volgen op mijn oude school. Wel mogen wij mee lopen met alle graduates, en krijgen we een certificaat, maar een echt diploma krijgen we niet. Eerlijk gezegd ben ik hier zelf echt heel erg blij mee, omdat jullie wel weten dat ik dit jaar ook heel erg als vormingsjaar zag. Nu kan ik de meeste vakken zelf kiezen, zodat ik kan gaan kijken of ik datgene wellicht wil voortzetten in een studie.
Het kan zijn dat mijn rooster nog aan alle kanten veranderd, maar momenteel heb ik de vakken:


  • Photography
  • Woodworking
  • Us history and government (verplicht)
  • Graphic design
  • Intro to business / study skills
  • Architectural drawing
  • Gym (verplicht)
  • Sociology (alleen het tweede halfjaar)


Nadat we dinsdag klaar waren met het papierwerk op school, namen Tina en Tony (mijn gastouders) mij mee naar een Grieks restaurant om daar te ontbijten. Hier ontmoette ik de zus van Tina, haar man, en vijf kleine kinderen uit California. Ook ontmoette ik Tony’s oudste zus en moeder (aangezien er vorige week een familielid overleed, komt heel veel familie nu bij elkaar). Na het ontbijten gingen we met zijn allen ‘apples picken’ op een hele schattige boerderij. Deze lag wat verder weg van waar we wonen, en het zag er gelijk ook een stuk meer ‘country-achtig’ uit. ‘s Avonds mocht ik mee naar de ‘pasta-party’ van Lexie’s zwemteam wat heel leuk was om mee te maken.


Woensdag was mijn eerste officiƫle schooldag! Aangezien de school best groot is, en alle gangen op elkaar lijken, mocht Lexie mij van klas naar klas brengen haha. De meeste mensen leken heel aardig, maar het was soms wel ongemakkelijk omdat ik nu zo midden in een schoolweek aan kom zetten. En als een leraar je dan niet voorstelt heeft niemand door dat je erbij gekomen bent. Ook was het bij bepaalde vakken lastig om in te komen, omdat school uiteraard al een aantal weken bezig is. Die avond gingen we kijken naar een zwemwedstrijd van Lexie, en aten we in een klein restaurantje.



Ondertussen woon ik nog steeds (ik schrijf dit nu op een donderdagmiddag) bij Ann en Steve aangezien we nog steeds op een formulier wachten. Dus het was steeds veel heen en weer gerace.
Ik merk nu ook sinds een aantal dagen dat ik me echt ontzettend moe voel. Heel erg overwhelmed bij alles wat er de afgelopen dagen is gebeurt, en uitgeput door alle nieuwe dingen. Ik merk ook dat ik nu een beetje begin te snakken naar iemand om me heen die me gewoon echt kent. Er zijn hier uiteraard wel mensen die me kennen, maar niemand kent mij echt; mijn achtergrond, familie, cultuur, taal. Dat begin ik nu een beetje te missen omdat er zoveel nieuws in omgang is.


Het gaat verder goed met me, en geniet nog steeds van alle kleine dingen. Veel dingen worden al ‘normaal’ hier. Al vond ik het wel lastig om zoveel verandering mee te maken zonder papa en mama echt op de hoogte te kunnen stellen. Het was veel te veel om over whatsapp steeds te vertellen, en vanwege het tijdsverschil kon bellen/skypen ook niet. Maar dat zal ergens vast ook wel goed voor me zijn geweest haha.

We verwachten het document waar we dus al een aantal dagen op wachten vandaag, en dat betekent dat ik vanavond nog naar Lexie ga verhuizen. Daar moet ik dan mijn koffers weer omgooien om morgenochtend naar Washington DC te vertrekken! Als we het niet krijgen vandaag blijf ik hier nog een nachtje.


Een (redelijk) korte update deze keer, maar met genoeg informative.. Er komt dus snel weer een nieuwe post met alle Washington foto's!
Een dikke knuffel aan iedereen thuis!!




''I just want to go on more
adventures. Be around
good energy. Connect
with people. Learn new
things. Grow.''





Before-shot voordat we gingen semi-bungeejumpen haha! Je werd als het ware heel hoog opgetakeld, en dan ineens losgelaten waardoor je heel lang in de lucht bleef bungelen.





lichtshow bij Darien Lake zaterdagavond


AFS orientatie picknick met alle nationaliteiten!

Representative of the Netherlands!

Links naar rechts: Regina van Mexico, Iina van Finland, Lara van Argentinie, en Pilar van Chili


Apple picking




Met mijn nieuwe gastouders





Dit is de voorkant van mijn nieuwe school; vet toch?!





Reacties

Populaire berichten