update!

Lieve Nederlanders,
Bij deze weer even een update over mijn afgelopen dagen in the USA!

De eerste dagen vorige week waren eigenlijk vrij rustig. We hebben veel papierwerk moeten invullen voor school, en bijv. ook een lichaamstest of ik wel geschikt was voor het zwemteam etc. Het enige wat ik nog moet regelen is het uitkiezen van mijn vakken, maar helaas kan dit pas over een paar dagen.
Maandag- en dinsdagmiddag konden we eigenlijk het huis niet verlaten omdat ons dak op het huis vervangen werd. Dinsdagavond kwamen wel een aantal vriendinnen van Angela langs wat heel erg gezellig was. We hadden eerst een film gekeken, en vervolgens gingen we een eind wandelen naar een ijstentje ergens verderop. Woensdagochtend ben ik gaan kijken bij de 'swim practice' van Angela en Maria op school, en wat is dat zwaar zeg! De training duurt twee uur lang, waarbij ze voornamelijk de borstcrawl oefenen, met tussendoor andere 'free drills' en een soort fitness oefeningen. Die avond zijn Angela, Maria, Connor (het vriendje van Angela) en ik voor het eerst naar Target gegaan wat een hele leuke ervaring was. Ze hebben daar echt prachtige home decor die ik al helemaal in mijn kamer in Nederland zag staan, maar helaas kon ik het niet kopen haha. Later die avond gingen we met zijn allen een horror film kijken met wat typische Amerikaanse snacks die ik in Target had gekocht, en uiteraard een kop thee.
Donderdagavond ben ik naar de bioscoop geweest met Connor en Angela, en Lexie en Jake (ja, je zou denken dat ik het vijfde wiel was, maar zo voelde het echt niet haha). Dat was echt ontzettend leuk, want iedereen ging gewoon in chill kleding en nam dekentjes mee in de bios.
Vrijdag hebben we een dagje op de 'Erie county fair' gespendeerd, wat ook heel erg leuk was! Het was een soort grote 'fair' met van alles en nog wat, zoals stallen met boerderijdieren, kermisattracties, vlindertuinen en arts shows. Ook hebben we daar een mini versie gezien van de o-zo-bekende 'piglet races', een apen show en hebben we smoothies gedronken uit ananassen.
Die avond had ik met Lexie afgesproken, die mij vervolgens mee nam naar een 'workparty', al zou ik het zelf niet zo noemen haha. Het was meer een 'get-together' van een aantal mensen rond de 18 tot 21. Ook waren Lex en ik de eerste die er waren wat ik eigenlijk heel fijn vond. Het was in een hele rijke buurt, met allemaal hele grote huizen. In eerste instantie zaten we in de garage van de jongen waarbij het thuis was, en hij had de garagedeuren open staan waardoor je zo typisch Amerikaans uitkeek op de straat wat heel leuk was. Maar toen er uiteindelijk meer mensen kwamen zijn we verplaatst naar de achtertuin wat ook heel leuk versierd was met allemaal lichtjes.
Zaterdag hadden we met de familie de eerste back-to-school-shopping gedaan, wat blijkbaar een hele happening is want de winkel (Walmart) was echt ontzettend druk. Je zag mensen met allemaal coupons rondlopen, en zo ook mijn gastmoeder met een heel boek vol haha. Volgens mij is dat ook weer iets typisch Amerikaans. 's Middag hadden we nog een fruitsalade gemaakt voor de komende dagen.
Die avond haalden Lexie en Jake mij op om bij het restaurant 'Redrobin' te gaan eten met twee vrienden van Lexie's vader, en haar stiefbroertje. Ik had een ciabatta burger met blauwe kaas, en het was zo zo lekker! Vervolgens hadden we Angela thuis opgehaald, en reden we verder naar Lexie's huis (die overigens erg mooi woont). Daar hebben we nog gewoon wat gepraat, en de 's wereld meest vage film ooit gekeken haha.
Zondagochtend was mijn eerste keer kerk met de familie! Het was totaal anders dan ik verwachtte, en ook totaal anders dan dat je in Nederland ziet. Het gebouw zelf leek ten eerste al niet op een kerk, meer op een verzorgingstehuis of iets in die richting. Eenmaal binnen gingen Maria, Angela en ik naar de basement wat voor de youth group was. Daar waren ook de anderen zoals Connor en Lexie. De basement zelf leek meer op een soort speelhal, met een ijshockey tafel, muziek en een bar met cupcakes. Even later moesten we zitten en ging een man wat vertellen over de bijbel zelf. Toen dat klaar was zijn we nog even naar de zaal voor volwassen gegaan (waar wij officieel moeten zitten) om de rest van de familie op te zoeken. Dit leek ook weer totaal niet op iets wat wij in Nederaland gewend zijn, meer op een soort concertzaal haha.
Die middag hadden we een hele leuke AFS-activiteit; namelijk de baseball game van de Bisons! Wat was dit ontzettend gaaf om mee te maken! Voor de mensen die vroeger baseball op de Wii speelden; het is precies dat, maar dan in reality haha. Ook was het heel leuk om een aantal van de afs studenten uit mijn area weer te zien na de oriƫntatie dag. Helaas hadden wij (de Bisons) wel verloren.
Omdat de game in downtown Buffalo was, zijn we nog even rondgereden in de stad om alle mooie gebouwen en parkjes te zien.
Die avond hadden we afgesproken met wat vrienden van Angela. Daarmee zijn we ijs gaan eten ergens, en hebben we een mini-roadtripje gemaakt met John Mayer muziek op de achtergrond. Die avond hadden we afgesloten bij ons thuis, met een kampvuur en thee.
Maandag 21 augustus was het de dag dat de eclipse te zien was in Amerika! Helaas was in New York State de zon maar voor 75% verduisterd, maar alsnog was het heel gaaf om mee te maken. Zonder de speciale bril leek de dag heel normaal met veel zon, maar zodra je de bril opzette werd alles pikzwart behalve de zon die je dan voor een deel bedekt zag.
Die ochtend had ik ook voor het eerst meegedaan aan de swim practice. Het was opzich wel leuk, maar wel pittig voor de eerste keer. Ik merkte dat ik het heel snel benauwd kreeg onder water, en dat ik veel te weinig zuurstof had. Gelukkig verbeterde dat wel naarmate ik de techniek beter snapte, maar alsnog blijft het lastig.
Die dagen erna waren eigenlijk weer vrij rustig. Tia en Lexie hebben hier 's avonds een film gekeken, ik heb mijn famous quacemole gemaakt voor de fam (ja, zelfs de luxe versie met de gebakken stokbroodjes gedept in olijfolie) die heel erg gewaardeerd werd, en ik heb wat gedronken bij Starbucks met mijn nieuwe Finse vriendin, Iina, die ook een afs student is uit de buurt. Woensdag middag ben ik voor het eerst naar de shopping mall gegaan met Angela, wat ook heel erg leuk was.
Ook heb ik verder dus elke ochtend van 10 tot 12 swim practice, wat nog steeds pittig blijft. Ik vind het opzich wel leuk, maar weet niet of het helemaal is weggelegd voor mij..
Vanavond ga ik naar een kleine 'carnival' hier dichtbij, met Maria en haar vriendinnen. Morgen staat het Albright-Knox Art Gallery in Buffalo op de planning, en 's avond heb ik een sleepover bij Lexie!

Alhoewel ik me al wel thuis voel hier, merk ik wel dat ik mezelf liever bezig houdt. Want zodra ik niets te doen heb, ga ik denk ik teveel nadenken over alles.
Verder ben ik nog steeds ontzettend blij en dankbaar dat ik hier mag, en kan zijn.

Liefs!





                                                                   'Erie county fair'

                                                                   'de piglet-race'


                                                     'Angela en Conner in de vlindertuin'


'smoothies uit pineapples'

'nog een foto van de slip-n-slide op Camp'

'first American smore'

'Vlinders vangen! (en vrijlaten)'

Rijden richting downtown Buffalo

Buffalo

Warming-up van de Bisons

Bisons baseball game!


Shea's Buffalo

Reacties

Populaire berichten