de eerste dagen

Mijn eerste blogpost in the States!
Ik zal even van vooraf aan beginnen hoe de afgelopen dagen zijn verlopen.
Woensdag 9 augustus was het eindelijk zover; mijn vertrek naar Amerika! Het voelde heel goed dat de dag er eindelijk was, maar ook vreemd omdat we er zolang naar toe hadden geleefd.
Ik zou samen met 3 andere Nederlandse meisjes naar Reykjavik vliegen, en vervolgens door naar New York. Toen we uiteindelijk in het vliegtuig zaten op Schiphol, moesten we eerst nog een uur wachten vanwege wat vertragingen. We hadden toen nog maar een half uur om over te stappen in Ijsland. Gelukkig was alles goed aangegeven dus konden we snel naar onze gate lopen. Maar vervolgens deed mijn boarding pas het niet.. Bleek dat ik uitgekozen was voor de random security check. Dat duurde ook weer een halfuur, maar gelukkig wachtte het vliegtuig op iedereen. Toen vlogen we door naar New York, waar we ook weer ontzettend lang moesten wachten op een check voordat we onze koffers konden pakken. Op JFK werden we opgewacht door een van de AFS vrijwilligers die ons naar het Hilton hotel bracht in een shuttle busje. Hier kregen we 's avonds laat nog wat avondeten en vervolgens zijn we naar de kamers gegaan. De volgende ochtend moesten we weer vroeg opstaan omdat ik (met een ander Nederlands meisje, twee Chileense mensen, een Japanse jongen en een Boliviaans meisje) naar Buffalo ging vliegen. Eenmaal aangekomen in Buffalo hebben we de middag gespendeerd bij een van de AFS vrijwilligers met z'n 6en. Toen werden Zee (het andere Nederlandse meisje) en ik opgehaald door haar gastgezin (waar ik voor een nachtje zou blijven slapen). Daar hadden we die avond wat leuke dingen mee gedaan, zoals naar de grocerie store, en het parkje met watervallen dichtbij bezocht. De volgende dag hadden we orientatiedag met alle exchange students die in de Bufallo area zitten, wat bepaalde activiteiten inhield en een dia show etc.
Vervolgens heb ik daar het eind van de middag voor het eerst mijn gastgezin ontmoet! Ze waren meteen heel enthousiast en open, en ik voelde me gelijk heel welkom! Die avond vertrokken we gelijk naar family camp wat ergens buitenaf was, een uur rijden van Cheektowaga. Daar zijn we tot zondagmiddag gebleven, en hebben we activiteiten gedaan zoals lasergamen, paardrijden (!!!) en op de slip-n-slide gaan.
Zondagavond was gelukkig rustig, en zijn we vroeg naar bed gegaan. Vanochtend zijn we naar de high school gegaan om te beginnen met al het paperwork om mij in te schrijven bij de school. Het is heel wat werk, maar we komen er wel!
De komende dagen zullen bestaan uit veel papierwerk voor de school, en dingen zoals een mobielabonnement etc regelen!



''I wish to wander off the world,
Leave through the front door off my mind,
Wrapped in the silence left by the storms,
Without one single glance behind.
For the sky hangs low and heavy;
A blanket draped over the trees.
The air feels smaller, claustrophobic,
Like I've forgotten how to breathe.
And as the distant thunder rolls
I long to chase it where it roams,
To arrive somewhere brand new,
And have it feel like coming home.''
- e.h.


Reacties

Populaire berichten