San Francisco

Lieve allemaal,
Vorige week zat ik dus in Californië, zoals ik jullie laatst al liet weten, en bij deze dus de bijbehorende blogpost met alle foto’s!

Zaterdagochtend 17 februari begon het avontuur! Wolfie (mijn soort van oom hier) bracht me naar het vliegveld in Buffalo en zorgde dat ik in de juiste richting liep. Gelukkig was het vliegveld heel klein en had ik geen koffer mee die ingechecked hoefde te worden, dus ik kon gelijk naar security lopen. Ik had een overstap in Washington DC, maar helaas was het weer daar heel slecht. Door de vele sneeuwval moesten we uiteindelijk 2,5 uur in het vliegtuig wachten voordat we konden opstijgen richting San Francisco. Maar voor de rest gingen beide vluchten prima, en kon ik de weg gemakkelijk vinden door alle vliegvelden.
Toen ik eenmaal rond 11 uur ‘s avonds in San Francisco aankwam, stond Jolanda (mijn moeders nicht, mijn ‘second cousin’ in Amerikaanse termen) al op me te wachten! Het was heel leuk om haar weer te zien, aangezien de laatste keer dat ik haar zag alweer 4 jaar geleden was in New York! We namen de taxi naar ons prachtige hotel (wat echt downtown SF was, bij Union Square) en gingen eigenlijk meteen naar bed aangezien we beide een lange dag hadden gehad.

Zondag was mijn eerste officiële dag in San Francisco! We begonnen de vakantie met een heel luxe ontbijt bij het ‘Palace Hotel’. Dit was uiteraard heerlijk! Het hotel zelf was prachtig versierd, en voor mijn familie thuis: het had een beetje NYC Plaza Hotel vibes… Na het ontbijt liepen we naar het Museum of Modern Art die we voor een paar uur bezochten.
De rest van de dag spendeerde we eigenlijk door veel rond te lopen, en de stad een beetje te verkennen. We liepen na het museum bijvoorbeeld naar the ‘Embarcadero Waterfront’ en de ‘Ferry Building’. Dit was een prachtig plein met veel kunst en palmbomen, en je had uitzicht op ‘the Bay Bridge’. Helaas was er heel veel wind, wat het best onaangenaam koud maakte. Ik had dan ook niet de beste kleren meegenomen, aangezien ik verwacht had dat het iets warmer zou zijn haha. Toen we terug naar het hotel gingen, liepen we voor een klein deel door Chinatown wat ik zo leuk vond! Ik had nog nooit eerder een echte Chinatown gezien, dus ik vond dit een hele ervaring. In de avond gingen we samen eten bij ons hotel, en keken we een film aangezien we beide nog best moe waren.

Maandag 19 februari was misschien wel mijn favoriete dag! We huurden twee elektrische fietsen en kregen een bike tour door de hele stad van ongeveer 6 uur lang. We reden langs allemaal prachtige uitzichten, zagen heel veel verschillende buurtjes, en maakten veel foto’s bij alle beroemde bezienswaardigheden. Onze guide was ontzettend gezellig, en hij wist van alles heel veel af. Hij kon precies alle data en gebeurtenissen vertellen bij wat we zagen de hele dag. We zagen dingen zoals ‘Fisherman’s Warf’, ‘Palace of the fine Arts’, the ‘Golden Gate Bridge’, the ‘Golden Gate Park’, ‘City Hall’, en ‘Chinatown’. Echt een aanrader om te doen!!
Toen we rond 3 uur in de middag klaar waren, ben ik zelf nog wat gaan winkelen in de stad. De stad is echt heel erg gezellig, maar er waren wel heel veel daklozen mensen helaas.

Dinsdag spendeerden we de hele dag in Golden Gate Park. We namen als eerste een uber erheen er liepen vervolgens naar de Japanese Garden. Dit was een kleine traditionele ‘tuin’, heel rustgevend en mooi, waar je kon rondlopen en Japanse thee drinken. Hier dronken we uiteraard een kopje thee en genoten van de mooie uitzichten. Vervolgens liepen we naar de ‘Conservatory of Flowers’ wat plaatsvond in een prachtig gebouw. Dit was eigenlijk een soort binnentuin met allemaal verschillende planten en bloemen. Na lunch liepen we door naar de ‘Botanical Garden’ wat echt ontzettend leuk was. Dit was een groot park binnenin de Golden Gate Park, waar veel verschillende soorten planten/ bomen/ bloemen waren uit verschillende delen van de wereld. Dit was echt heel gaaf om te zien, omdat het was hele tropische planten ging, tot bijvoorbeeld de ‘redwood trees’ uit Californië. Prachtig om te zien dat Californië een klimaat heeft waar zo veel verschillende plantensoorten kunnen groeien.
In de avond gingen Jolanda en ik uit eten waar ik haar trakteerde op een heerlijke crêpe. Na het eten ging ik weer wat rondlopen in de stad. Ik genoot er zo van om gewoon alleen rond te lopen in zo’n grote stad; genieten van alle prachtige uitzichten, en uiteraard wat winkelen hier en daar.

De eerste helft van de dag woensdag was ik alleen. Als eerste liep ik naar de ‘Cable Car Museum’, aangezien de cable cars zo beroemd zijn in SF (dit zijn de enige cable cars in de wereld die nog op traditionele wijze werken). Vervolgens liep ik heel lang door Chinatown waar ik wat kleine souvenirs had gekocht, en veel foto’s maakte. Rond lunchtijd liep ik langs Starbucks om een broodje te kopen en liep ik door naar de Embarcadero Waterfront. Dit was het plein waar Jolanda en ik eerste dag heen liepen met de prachtige uitzichten van de zee. Ik ging hier zitten in het park met mijn koptelefoon, camera, en notitieboekje, en genoot intens van de heerlijke zon. Echt zo’n heerlijke middag waar je echt heel gelukkig van wordt.
Later die middag haalden we onze rental car op en reden we naar het Zuiden, naar ‘Half Moon Bay’. Dit was een heel klein lokaal dorpje, met de prachtige oceaan ernaast. Net voor Half Moon Bay lag het plaatsje ‘Montara’ waar Jolanda haar tweede huis heeft. Onderweg stopten we daar (en langs andere prachtige uitzichten) even om alles te bekijken. Toen we in HMB aankwamen was het plan om bij Chris en Jim (goede vrienden van Jolanda) te blijven slapen, aangezien Jolanda wat afspraken had in de buurt daar de komende dagen. Chris en Jim waren echt ontzettend lieve mensen die mij ook heel erg thuis lieten voelen.

Donderdag 22 februari gingen Jolanda en ik samen naar Ano Nuevo State Park om een tour te krijgen van de elephant seals! We kregen een tour van ongeveer 2/3 uur over strand, duinen, en langs de zee. Op het einde van de tour kwamen we dus aan bij de plek waar alle elephant seals op het strand lagen, en dat was wel heel leuk om te zien. Ook kon je heel goed de mannetjes, vrouwtjes en ‘pups’ onderscheiden.

Vrijdag ging Jolanda met haar zoon Tyler, en zijn verloofde Melanie, naar een cateringbedrijf om het eten te proeven voor hun trouwerij in November. Aangezien ik de dag dus vrij had ging ik samen met Chris fietsen langs de kust! Ze noemde het zelf ‘the coast trail’, en wat was het prachtig!! We hadden gelukkig echt prachtig weer dus dat zorgde ervoor dat de uitzichten nog mooier waren. Halverwege onze fietstocht gingen we ‘downtown’ (misschien 4 winkeltjes en een bakkerij haha) lunchen, en dit was ook weer heerlijk. Het hele dorpje had zo’n heerlijke sfeer, en was prachtig versierd door de Mexicaanse/Spaanse invloeden van vroeger. We aten bij een Duits bakkertje, waar we een salade en een gebakje aten. Misschien wel het lekkerste gebakje dat ik ooit heb gehad…
Toen we terug thuis kwamen werden we vrijwel gelijk opgebeld door Jolanda met het nieuws dat ze klaar waren met de proeverij. Met z’n allen wouden we nog een wandeling maken, dus dat besloten we nu te doen. We kozen voor ‘the devil’s slide’ aangezien de views hier ook heel mooi zijn. Dit was vroeger een autoweg die rondom een berg liep, maar aangezien er veel ongelukken gebeurden is die gesloten. Maar voetgangers konden er gelukkig nog wel lopen.
Toen we thuis kwamen gingen we weer met z’n allen koken, en kwamen Emily (de dochter van Chris en Jim) en haar vriendje langs. De rest van de avond spendeerden we weer door spelletjes te spelen met zijn allen!

Zaterdag was helaas de laatste volle dag in Californië. Aangezien Jolanda weer naar een proeverij ging, besloot ik om een walking tour te nemen op een van de beste universiteiten van Amerika; ‘Stanford’. Dit was echt een bizar mooie (en enorm grote) campus met veel Spaanse invloeden en palmbomen etc. Na de tour haalde Jolanda mij op en reden we samen naar de top van een van de vele bergen om naar een wijnproeverij te gaan! De locatie van de wijnproeverij was ook de locatie waar de trouwerij van Tyler en Melanie plaats gaat vinden, dus het was wel heel erg leuk voor mij dat ik die nog te zien kon krijgen. Vanaf de berg had je echt weer een prachtig uitzicht, en kon je SF zelfs nog in de verte zien.
Die avond maakten we weer heerlijk avondeten en kwam de andere dochter van hen langs. Uiteraard weer een hele gezellig avond met z’n allen, met heel veel gelach.

Helaas moesten Jolanda en ik heel vroeg op de volgende dag, aangezien mijn vlucht vroeg in de ochtend was. We reden naar het vliegveld van SF en namen afscheid van elkaar.

Ik heb echt een prachtige week gehad, en ben zo blij dat ook nu de andere coast van Amerika hebben kunnen bezoeken! Dankjewel lieve Jolanda voor alle hulp en voor het mogelijk maken van dit tripje!

Liefs, Veerle



''For the highs and lows
and moments between,
mountains and valleys,
and rivers and streams,
For where you are now
and where you will go,
For ''I've always known'',
and ''I told you so,''
for ''Nothing is happening,''
and ''all has gone wrong,''
it's here in this journey
you will learn to be strong
You will get where you're going,
landing where you belong.''
- Morgan Harper Nichols

                                                                                                                                                                                                                               

Ferry Building


Embarcadero center

The Bay Bridge

The streets of San Fran!

Chinatown

Begin van de biketour met uitzicht vanaf 'San Francisco Maritime National Historical Park'



Uitzicht op Alcatrez Island (waar de Aziatische immigranten binnenkwamen in the early 1900s) 



Golden Gate Bridge!









De 'painted ladies' (geverfde victorian houses)


Palace of Fine Arts Theatre



De prachtige wegen die we fietsten tijdens de fietstocht

De Japanese Garden

Traditionele Japanse thee drinken met Jolanda






Conservatory of Flowers












Een van de prachtige plaatsen waar we onderweg stopten onderweg naar Half Moon Bay











The elephant seals bij Ano Nuevo State Park





Fietstocht met Chris langs de prachtige kust!

Uitzicht vanaf de wandeling op de Devil's Slide



The Devil's Slide







Stanford University





Reacties

Populaire berichten